Beslutsångest


EXPEDIT bokhylla/rumsavdelare från IKEA vill jag hemskt gärna ha, men i vilken färg? Det vita skrivbordet är från Antikhuset i Uppsala och det svarta från IKEAs GUSTAV-serie.

Jag är av den ivriga varianten och sitter redan och funderar vilka möbler jag vill ha till vår lägenhet innan vi ens har sett den! Istället spinner fantasin loss ordentligt med hjälp av planlösningen. Kök och vardagsrum utgör ett rum och det har jag i princip redan möblerat klart i mitt huvud. Däremot är rummet som ska tjänstgöra som arbetsrum och "sportrum", d.v.s. där Erik ska ha sin cykel, ett dilemma. Jag vill hemskt gärna ha vita möbler, men det vill inte Erik. Så nu börjar fundera att man kanske kan ha mörkbruna/svarta möbler i kombination med svartvita foton på väggarna och sen lite färgglada detaljer som krukor och gardiner. Egentligen beror allt på hur väggarna ser ut, men jag kan inte rå för det. Jag tycker ju det är så roligt att äntligen ha en riktig bostad!

Kommentarer
Postat av: Lollo

Förstår hur det är! Jag planerar redan för hur vi ska möblera när Dave flyttar in, om 4 månader. Haha.



Vita möbler är ju bara sååå fint. Älskar det! Övertala honom!! ;)

2010-05-17 @ 18:49:37
Postat av: Diana

Jag röstar också på vitt. Sorry Erik! ;)

2010-05-18 @ 05:02:55
URL: http://diana-kanada.blogspot.com
Postat av: maria

hellu. Ja jag tycker oxå vitt. Men samtidigt kan vitt vara jobbigt att hålla rent (pratar av egen erfarenhet) Bestäm er för en färg eller ton o kör endast på det. Beiget är en variant, eller ljusa pasteller. Svart är deppigt i längden tror jag hellre brunt då...=) skit svårt är det vilket fall som helst=)Men du gillar ju romantiskt, då måste ni kompa det med vitt =)

2010-05-19 @ 22:47:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0