Maximalt varmt


Det är för 17 varmare i Leeds i maj än i vad Marocko var i mars förra året.

Idag har det varit sommar - 24 grader varmt, men i en stad känns det som 30! Svetten rann som vatten rinner från en vattenkran! Liiite för varmt för att vara behagligt. Förutom kinesisk brunch med mina kamrater fick jag den briljanta idén att gå in på Primark. Faktumet att det alltid sjukt mycket folk där på helger adderat med värmen resulterade i att jag flydde i vredesmod. Pfew, vilken pärs!

Vädret här är inte lätt att förstå sig på. När Erik var här var det svalt vårväder, nu när han åkt är det högsommarväder och nästa vecka kryper temperaturerna ner till whopping 1 grad på nätterna och runt 14 på dagarna. Fast som jag brukar säga, oavsett väder, tid på dygnet, ja oaktat vad som helst - plugga är alltid trist.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0