Roligare kan man ha...


Idag var det hyfsat varmt så det blev lunch på den enda gröna plätt här i närområdet. Det kryllade av duvor på jakt efter brödsmulor.

Imorgon har jag den fruktade Contract law-tentan och ändå kan jag inte förmå mig att plugga koncentrerat. Just nu har det inget med att Erik är här - han ligger och sover - jag orkar bara inte. Jag har hyfsat bra koll på läget och ser problemen i de gamla tentafrågorna jag tvingar mig själv med att sitta med emellanåt. Problemet är att jag inte kommer ihåg alla dryga 100 rättsfall och exakt alla regler. Faktum är att jag bara kan en handfull rättsfall och bara känner mig någorlunda säker på hälften av allt som utgör contract law. Ändå har jag förtröstan. Jag tycker det är så urbota korkat att lära sig saker utantill, huvudsaken är ju att man ska kunna bedöma vad saken gäller, tillvägagångasätt för att lösa det och att kunna argumentera. Utantillkunskaper tillhör mellanstadiet, inte universitetsstudier. Tror banne mig att jag ska skriva det som avslutning på tentan imorgon...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0