Summer in the city

Det är riktigt semesterväder! Fr.o.m. igår fram t.o.m. söndag ska det vara 22-25 grader! Helt obeskrivligt kvavt och tryckande varmt ute. Typiskt att det alltid är så här varmt i slutet av maj när man (borde) tentaplugga(r)!!! Jag höll helt klart på att få en dampattack så jag gick en liten sväng på stan. Nödgades köpa en coca och ananas för att klara livhanken.

Jag och mina kompisar försökte häromdagen uppskatta hur många som bor i. Enligt Wikipedia bor det 430 000 i staden och totalt 715 000 i storstadsdistriktet! Jämfört med Uppsala, Sveriges fjärde största stad, som har runt 145 000 invånare är Leeds en riktig storstad för mig! Det slår även Malmö på fingrarna.

Jag upptäckte att det går att köpa motiv på Leeds på allposters.se. Kanske vore något?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0